• Koncertek

    Két évtizeddel ezelőtt egyetlen koncert állított emléket annak a jeles eseménynek, hogy 1800. május 7-én Beethoven fellépett a Budai Várban. A Budavári Önkormányzat kezdeményezése az elmúlt esztendőkben valódi hagyománnyá vált. A Beethoven Budán nemzetközi hírű fesztivállá nőtte ki magát, amely évről évre kivételes élményeket ad a zeneszerető közönségnek.

    Az egyre bővülő zenei programkínálat éppúgy szól fiatalokhoz és idősebbekhez, a régizene kedvelőihez ugyanúgy, mint a jazz vagy a népzene rajongóihoz. A koncertsorozat összeállításakor fontos szempont a műfaji sokszínűség és a műfajok közötti átjárhatóság bemutatása is. Minden évben neves előadók, nemzetközi hírű művészek vállalják, hogy ápolják Beethoven örökségét, emellett a koncertsorozat lehetőséget nyújt fiatal tehetségek bemutatkozására is.

    A koncertek helyszíne a Budai Vár, a nemzet történelmének és kulturális életének egyik fellegvára, ahol Beethoven is koncertezett, és amely nemcsak az évforduló miatt hiteles, de turisztikailag is kiemelt jelentőségű helyszín.

    A szervezők a műsorváltozás jogát fenntartják!
  • Concerts

    Two decades ago there was only one concert commemorating the outstanding event of Beethoven performing in the Buda Castle on 7 May 1800. Over the years the initiative of the Municipality of the Buda Castle District has grown into a real tradition. The “Beethoven in Buda” has become an internationally known festival that provides the music-loving audience with extraordinary experience from year to year.

    The ever expanding musical programme addresses both younger and elderly generations, lovers of old music as well as the fans of jazz or folk music. When putting the concert series together the variegation of genres and the presentation of their penetrability are important aspects. Each year famous performers and internationally well-known artists take on cultivating the heritage of Beethoven. Besides, the concert series offers opportunity also for the introduction of young talents.

    The concerts are located in the Buda Castle, one of the most remarkable scenes of the nation’s history and cultural life, the place where Beethoven himself gave his concert. Not only is the Buda Castle authentic due to the anniversary, but it is also a location of distinguished importance from touristic point of view.

    We reserve the right to change the programme.

Szalonszimfóniák 1. - Nyitóhangverseny<br>Saloon symphonies 1. - Opening concert

Szalonszimfóniák 1. - Nyitóhangverseny
Saloon symphonies 1. - Opening concert

2019. április 30. 17:00


Első szimfónia – vonósnégyes (K. Zulehrer, 1828) Farkas Katalin – hegedű, Osztrosits Éva – hegedű, Ludmány Dénes – brácsa, Zétényi Tamás – cselló — Nyolcadik szimfónia – zongora négykezes (W. Meves 1890) — Balog József, Palojtay János – zongora Ötödik szimfónia – zongora négykezes, hegedű, cselló (C. Burchard, ca. 1870) Csabay Domonkos, Szőcs Kristóf – zongora, Farkas Katalin – hegedű, Zétényi Tamás – cselló
Symphony No. 1 – String Quartet (K. Zulehrer, 1828) Symphony No. 8 – Piano four hands (W. Meves 1890) – Symphony No. 5 – Piano four hands, violin, cello (C. Burchard, ca. 1870)

Beethoven szimfóniái - korabeli kamarazenei átiratokban

Beethoven szimfóniái olyan remekművek, amelyek keletkezésüktől fogva a klasszikus zenei kánon meghatározó alkotásai. Hogy miként jönnek ezek a zenekari remekművek egy kamarazenei koncertsorozathoz?

Miután nem létezett még hangrögzítés Beethoven korában, így ha valaki a koncerteken túl meg akart hallgatni egy művet, akkor ehhez olyan átiratra volt szüksége, amelyet otthoni körülmények között is meg lehetett szólaltatni. Az ilyen házimuzsikának tipikus formái például a zongorakivonatok vagy a kisebb kamarazenei összeállítások. Ezeket az átiratokat általában Beethoven (illetve a többi korabeli szerző) tanítványai készítették, sok esetben a szerző felügyeletével.

Koncertsorozatunkon Beethoven összes szimfóniája felcsendül, mindegyik más korabeli szerző által, különböző felállásra készült átiratban.
Beethoven’s symphonies in chamber musical setting of the period
The symphonies of Beethoven are master pieces that have been determinant works of the classical musical canon since their creation. What do these orchestral masterpieces have to do with a chamber musical concert series?
Since there was no sound recording in Beethoven’s time, if somebody wanted to listen to a piece beyond the concerts, he needed a musical setting suitable for being played at home. Typical forms of this kind of house-music are piano scores or smaller chamber music compositions, for instance. These musical settings were usually prepared by the students of Beethoven (or other composers of the time), in most cases supervised by him.
At our concert series all of Beethoven’s symphonies will resound. Each musical setting was reshaped by a different composer of the 19th century for diverse line-ups.

Szalonszimfóniák 2.<br>Saloon symphonies 2.

Szalonszimfóniák 2.
Saloon symphonies 2.

2019. május 1. 17:00


Hatodik szimfónia – vonós szextett (M. G. Fischer, 1810) Rondó Kvartett (Dóczi Áron, Pintér Dávid – hegedű, Tornyai Péter – brácsa, Mód Orsolya – cselló), Ludmány Dénes – brácsa, Zétényi Tamás – cselló — Hetedik szimfónia – vonós kvintett (anonymus, 1816) Classicus Quartet (Rácz József, Baksai Réka – hegedű, Tornyai Péter – brácsa, Zétényi Tamás – cselló), Bársony Péter – brácsa
Symphony No. 6 – String Sextet (M. G. Fischer, 1810) — Symphony No. 7 – String Quintet (anonymus, 1816)

Beethoven szimfóniái - korabeli kamarazenei átiratokban

Beethoven szimfóniái olyan remekművek, amelyek keletkezésüktől fogva a klasszikus zenei kánon meghatározó alkotásai. Hogy miként jönnek ezek a zenekari remekművek egy kamarazenei koncertsorozathoz?

Miután nem létezett még hangrögzítés Beethoven korában, így ha valaki a koncerteken túl meg akart hallgatni egy művet, akkor ehhez olyan átiratra volt szüksége, amelyet otthoni körülmények között is meg lehetett szólaltatni. Az ilyen házimuzsikának tipikus formái például a zongorakivonatok vagy a kisebb kamarazenei összeállítások. Ezeket az átiratokat általában Beethoven (illetve a többi korabeli szerző) tanítványai készítették, sok esetben a szerző felügyeletével.

Koncertsorozatunkon Beethoven összes szimfóniája felcsendül, mindegyik más korabeli szerző által, különböző felállásra készült átiratban.
Beethoven’s symphonies in chamber musical setting of the period
The symphonies of Beethoven are master pieces that have been determinant works of the classical musical canon since their creation. What do these orchestral masterpieces have to do with a chamber musical concert series?
Since there was no sound recording in Beethoven’s time, if somebody wanted to listen to a piece beyond the concerts, he needed a musical setting suitable for being played at home. Typical forms of this kind of house-music are piano scores or smaller chamber music compositions, for instance. These musical settings were usually prepared by the students of Beethoven (or other composers of the time), in most cases supervised by him.
At our concert series all of Beethoven’s symphonies will resound. Each musical setting was reshaped by a different composer of the 19th century for diverse line-ups.

Krisztus az Olajfák hegyén | Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus<br>Christ on the Mount of Olives | Purcell Choir and Orfeo Orchestra

Krisztus az Olajfák hegyén | Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus
Christ on the Mount of Olives | Purcell Choir and Orfeo Orchestra

2019. május 1. 19:30


Krisztus az Olajfák hegyén
Christ on the Mount of Olives

Szutrély Katalin - szoprán
Komáromi Márton - tenor
Najbauer Lóránt - bariton
Katalin Szutrély - soprano
Márton Komáromi - tenor
Lóránt Najbauer - baritone

Szalonszimfóniák 3.<br>Saloon symphonies 3.

Szalonszimfóniák 3.
Saloon symphonies 3.

2019. május 2. 17:00


Második szimfónia – zongorás trió (Beethoven?, 1806) Varga Oszkár — hegedű, Matuska Flóra — cselló, Dani Imre — zongora – Negyedik szimfónia – fuvolanégyes (J. N. Hummel, ca. 1830) Simon Dávid – fuvola, Osztrosits Eszter – hegedű, Zétényi Tamás – cselló, Szőcs Kristóf – zongora
Symphony No. 2 – Piano Trio (Beethoven?, 1806) – Symphony No. 4 – Flute Quartet (J. N. Hummel, ca. 1830)

Beethoven szimfóniái - korabeli kamarazenei átiratokban

Beethoven szimfóniái olyan remekművek, amelyek keletkezésüktől fogva a klasszikus zenei kánon meghatározó alkotásai. Hogy miként jönnek ezek a zenekari remekművek egy kamarazenei koncertsorozathoz?

Miután nem létezett még hangrögzítés Beethoven korában, így ha valaki a koncerteken túl meg akart hallgatni egy művet, akkor ehhez olyan átiratra volt szüksége, amelyet otthoni körülmények között is meg lehetett szólaltatni. Az ilyen házimuzsikának tipikus formái például a zongorakivonatok vagy a kisebb kamarazenei összeállítások. Ezeket az átiratokat általában Beethoven (illetve a többi korabeli szerző) tanítványai készítették, sok esetben a szerző felügyeletével.

Koncertsorozatunkon Beethoven összes szimfóniája felcsendül, mindegyik más korabeli szerző által, különböző felállásra készült átiratban.
Beethoven’s symphonies in chamber musical setting of the period
The symphonies of Beethoven are master pieces that have been determinant works of the classical musical canon since their creation. What do these orchestral masterpieces have to do with a chamber musical concert series?
Since there was no sound recording in Beethoven’s time, if somebody wanted to listen to a piece beyond the concerts, he needed a musical setting suitable for being played at home. Typical forms of this kind of house-music are piano scores or smaller chamber music compositions, for instance. These musical settings were usually prepared by the students of Beethoven (or other composers of the time), in most cases supervised by him.
At our concert series all of Beethoven’s symphonies will resound. Each musical setting was reshaped by a different composer of the 19th century for diverse line-ups.

Budavári Beethoven Zeneszerzőverseny gálakoncert és díjátadó<br>Gala Concert And Award Ceremony Of The 2nd Beethoven Composers’ Competition

Budavári Beethoven Zeneszerzőverseny gálakoncert és díjátadó
Gala Concert And Award Ceremony Of The 2nd Beethoven Composers’ Competition

2019. május 2. 19:30

Beethoven „Tavaszi” szonátáját és a díjazott műveket előadják: Balog József (zongora) és Rácz József (hegedű)

Szalonszimfóniák 4.<br>Saloon symphonies 4.

Szalonszimfóniák 4.
Saloon symphonies 4.

2019. május 3. 17:00


Harmadik szimfónia (“Eroica”) – zongoranégyes (F. Ries, 1870) Osztrosits Éva – hegedű, Ludmány Dénes – brácsa, Zétényi Tamás – cselló, Balog József – zongora – Kilencedik szimfónia – kéz zongora, nyolckezes (Kirchner, ca. 1880) Csabay Domonkos, Németh András, Dani Imre, Kemenes András — zongora
Symphony No. 3 (\"Eroica) – Piano Quartet (F. Ries, 1870) – Symphony No. 9 – For 2 pianos 8 hands

Beethoven szimfóniái - korabeli kamarazenei átiratokban

Beethoven szimfóniái olyan remekművek, amelyek keletkezésüktől fogva a klasszikus zenei kánon meghatározó alkotásai. Hogy miként jönnek ezek a zenekari remekművek egy kamarazenei koncertsorozathoz?

Miután nem létezett még hangrögzítés Beethoven korában, így ha valaki a koncerteken túl meg akart hallgatni egy művet, akkor ehhez olyan átiratra volt szüksége, amelyet otthoni körülmények között is meg lehetett szólaltatni. Az ilyen házimuzsikának tipikus formái például a zongorakivonatok vagy a kisebb kamarazenei összeállítások. Ezeket az átiratokat általában Beethoven (illetve a többi korabeli szerző) tanítványai készítették, sok esetben a szerző felügyeletével.

Koncertsorozatunkon Beethoven összes szimfóniája felcsendül, mindegyik más korabeli szerző által, különböző felállásra készült átiratban.
Beethoven’s symphonies in chamber musical setting of the period
The symphonies of Beethoven are master pieces that have been determinant works of the classical musical canon since their creation. What do these orchestral masterpieces have to do with a chamber musical concert series?
Since there was no sound recording in Beethoven’s time, if somebody wanted to listen to a piece beyond the concerts, he needed a musical setting suitable for being played at home. Typical forms of this kind of house-music are piano scores or smaller chamber music compositions, for instance. These musical settings were usually prepared by the students of Beethoven (or other composers of the time), in most cases supervised by him.
At our concert series all of Beethoven’s symphonies will resound. Each musical setting was reshaped by a different composer of the 19th century for diverse line-ups.

Balázs János és a Budafoki Dohnányi Zenekar<br>János Balázs and the Dohnányi Orchestra

Balázs János és a Budafoki Dohnányi Zenekar
János Balázs and the Dohnányi Orchestra

2019. május 3. 19:30


Beethoven: Esz-dúr zongoraverseny, Nr. 5 Op. 73 - szünet - Beethoven: Egmont-kísérőzene, Op. 84
Jegyek
Piano Concerto No. 5 in E Flat Major, Op. 73 – Intermission – Egmont Overture, Op. 84
Tickets

Ludwig, a fenegyerek | Eckhardt Gáborral<br>Beethoven for kids with Gábor Eckhardt<hr />

Ludwig, a fenegyerek | Eckhardt Gáborral
Beethoven for kids with Gábor Eckhardt

2019. május 4. 11:00

Ludwig, a fenegyerek - avagy humorral Beethovenről Interaktív zenei előadás fiataloknak és fiatal érzületűeknek Regisztráció: jokaiannaszalon@budavar.hu
Ludwig, the daredevil – Introducing Beethoven in a humorous way Interactive musical performance for the young and those who feel young Registration: jokaiannaszalon@budavar.hu

Eckhardt Gábor Liszt-díjas zongoraművész oldott hangulatú, mókás műsora - korosztálytól függetlenül. A mai felfokozott vizualitást kapcsolja össze az igényes akusztikus élményekkel és a hozzájuk kapcsolódó ismeretekkel. A műsor célja természetessé tenni a zenehallgatást, felébreszteni a tudatos hallgatás igényét. A közönség aktív bevonásával pedig családiassá válik a kb. 60 perces előadás, amelyet a vetített képek és a művész, valamint fiatal művészjelöltek zongorajátéka tesz teljessé. INGYENES Regisztráció: regisztracio@budavar.hu
The light-hearted and fun programme of the Liszt Prize-winner Gábor Eckhardt suits all ages. It connects today’s exaggerated visuality with a quality acoustic experience and explains the information related to the latter. The programme’s goal is to make listening to music common, as well as to raise demand on acquiring competency in it. With the audience’s inclusion the 60-minute performance gets a familiar tone, which is completed with the projected pictures and the piano music played by the artist and young future musicians. FREE ENTRANCE Registration: regisztracio@budavar.hu

Új utak Beethovenhez | Persányi Zsófia és Gaál Eszter koncertje<br>New Ways to Beethoven | Chamber concert of Zsófia Persányi and Eszter Gaál

Új utak Beethovenhez | Persányi Zsófia és Gaál Eszter koncertje
New Ways to Beethoven | Chamber concert of Zsófia Persányi and Eszter Gaál

2019. május 4. 16:00


Persányi Zsófia (zongora) és Gaál Eszter (hegedű) kamarakoncertje
Asz-dúr szonáta op. 26 F-dúr (Tavaszi) szonáta op. 24 INGYENES
Beethoven: Piano Sonata in A flat major, Op. 26 Beethoven: Violin Sonata in F major, Op. 24 (Spring Sonata) FREE ENTRANCE

Malcolm Bilson Graf fortepianón<br>Malcolm Bilson on Graf fortepiano

Malcolm Bilson Graf fortepianón
Malcolm Bilson on Graf fortepiano

2019. május 5. 17:00


Beethoven: G-dúr zongoraszonáta, op. 14/2 Schubert: Két befejezetlen szonátatétel (Malcolm Bilson rekonstrukciója) – C-dúr, D. 279/iv – fisz-moll, D. 571/i Beethoven: d-moll zongoraszonáta, op. 31/2

Passage/Romance | A Győri Balett és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója<br>Passage/Romance | The Ballet Company of Győr and the National Dance Theatre

Passage/Romance | A Győri Balett és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója
Passage/Romance | The Ballet Company of Győr and the National Dance Theatre

2019. május 5. 19:30


Beethoven: Passage – a Győri Balett és a Nemzeti Táncszínház közös produkciója Beethoven VII. szimfóniájára – szünet – Romance – Kodály Zoltán műveire Koreográfus: Velekei László
Beethoven: Passage – Joint production of the Ballet Company of Győr and the National Dance Theatre to Beethoven’s Symphony No. 7 – Intermission – Romance – To the compositions of Zoltán Kodály Choreographer: László Velekei

Szabó Balázs physharmonikán<br>Balázs Szabó on physharmonica

Szabó Balázs physharmonikán
Balázs Szabó on physharmonica

2019. május 6. 17:00


Darabok zenélőórára Woo 33 2 prelúdium Op. 39 (1803) Gránátos induló Hess 107 f-moll prelúdium WoO 55 D-dúr fúga WoO 31 Allegretto a 7. szimfóniából Op. 72 Athén romjai C. G. Lickl: Reminiscenciák Beethoven Fidelio c. operájának dallamaira

Beethoven Titkai | Fülei Balázs zongoraestje<br>Beethoven's Secrets | Piano evening of Balázs Fülei

Beethoven Titkai | Fülei Balázs zongoraestje
Beethoven's Secrets | Piano evening of Balázs Fülei

2019. május 6. 19:30


E-dúr szonáta Op. 109 Asz-dúr szonáta Op. 110 c-moll szonáta Op. 111
Piano Sonata in E major, Op. 109 Piano Sonata in A-flat major, Op. 110 Piano Sonata in C Minor, Op. 111

Budai Zeneszalon<br>Buda Music Saloon

Budai Zeneszalon
Buda Music Saloon

2019. május 7. 17:00


Beethoven és a rögtönzés Műsorvezető: Kovács Sándor INGYENES Regisztráció: regisztracio@budavar.hu
Beethoven and improvisation Presenter: Sándor Kovács FREE ENTRANCE Registration: regisztracio@budavar.hu

Emlékhangverseny | Baráti Kristóf és Berecz Mihály<br>Memorial Concert | Kristóf Baráti and Mihály Berecz

Emlékhangverseny | Baráti Kristóf és Berecz Mihály
Memorial Concert | Kristóf Baráti and Mihály Berecz

2019. május 7. 19:30


Beethoven: A-dúr hegedű zongora szonáta, Op.30. No.1 Beethoven: G-dúr hegedű-zongora szonáta, Op.30. No.3 -szünet- Beethoven: c-moll hegedű-zongora szonáta, Op.30. No.2
Beethoven: Violin and Piano Sonata in A Major, Op. 30, No. 1 Beethoven: Violin and Piano Sonata in G Major, Op. 30, No. 3 – Intermission – Beethoven: Violin and Piano Sonata in C Minor, Op. 30, No. 2