Koncertek

Szalonszimfóniák 1. - Nyitóhangverseny<br>Saloon symphonies 1. – Opening concert” />
                                    </div>
                <h2 class=Szalonszimfóniák 1. – Nyitóhangverseny
Saloon symphonies 1. – Opening concert

2019. április 30.

17:00




Első szimfónia – vonósnégyes (K. Zulehrer, 1828)
Farkas Katalin – hegedű, Osztrosits Éva – hegedű, Ludmány Dénes – brácsa, Zétényi Tamás – cselló

Nyolcadik szimfónia – zongora négykezes (W. Meves 1890)

Balog József, Palojtay János – zongora

Ötödik szimfónia – zongora négykezes, hegedű, cselló (C. Burchard, ca. 1870)
Csabay Domonkos, Szőcs Kristóf – zongora, Farkas Katalin – hegedű, Zétényi Tamás – cselló


Symphony No. 1 – String Quartet (K. Zulehrer, 1828)
Symphony No. 8 – Piano four hands (W. Meves 1890)

Symphony No. 5 – Piano four hands, violin, cello (C. Burchard, ca. 1870)






Beethoven szimfóniái – korabeli kamarazenei átiratokban

Beethoven szimfóniái olyan remekművek, amelyek keletkezésüktől fogva a klasszikus zenei kánon meghatározó alkotásai. Hogy miként jönnek ezek a zenekari remekművek egy kamarazenei koncertsorozathoz?

Miután nem létezett még hangrögzítés Beethoven korában, így ha valaki a koncerteken túl meg akart hallgatni egy művet, akkor ehhez olyan átiratra volt szüksége, amelyet otthoni körülmények között is meg lehetett szólaltatni. Az ilyen házimuzsikának tipikus formái például a zongorakivonatok vagy a kisebb kamarazenei összeállítások. Ezeket az átiratokat általában Beethoven (illetve a többi korabeli szerző) tanítványai készítették, sok esetben a szerző felügyeletével.

Koncertsorozatunkon Beethoven összes szimfóniája felcsendül, mindegyik más korabeli szerző által, különböző felállásra készült átiratban.



Beethoven’s symphonies in chamber musical setting of the period

The symphonies of Beethoven are master pieces that have been determinant works of the classical musical canon since their creation. What do these orchestral masterpieces have to do with a chamber musical concert series?

Since there was no sound recording in Beethoven’s time, if somebody wanted to listen to a piece beyond the concerts, he needed a musical setting suitable for being played at home. Typical forms of this kind of house-music are piano scores or smaller chamber music compositions, for instance. These musical settings were usually prepared by the students of Beethoven (or other composers of the time), in most cases supervised by him.

At our concert series all of Beethoven’s symphonies will resound. Each musical setting was reshaped by a different composer of the 19th century for diverse line-ups.




Helyszín

Városháza, Kapisztrán tér 1.
Budapest, 1014